Project
Initiatief nemen, evalueren en filosoferen

Initiatief nemen, evalueren en filosoferen

  Alle kinderen, ook onze kleuters, worden individueel gevolgd en regelmatig geëvalueerd. Onze kinderen krijgen geen punten , maar wel een “woordrapport”. In dit rapport schrijven we neer wat het kind na een bepaalde periode kent en hoe het zich gedraagt op school en in de leefgroep. We bespreken dit ook met het kind zelf....

Project
Ordenen en Begrijpen

Ordenen en Begrijpen

  In onze school leggen we het accent op ervaringsgericht leren. We gaan niet voor kant-en-klare oplossingen maar begeleiden onze kinderen in hun eigen zoektocht naar antwoorden en oplossingen voor problemen. Wat kinderen zelf gezocht, beleefd en begrepen hebben, blijft beter en langer hangen. We trekken voor onze projectuitwerking ook heel vaak naar buiten, de...

Project
Kiezen van de Leerstof

Kiezen van de Leerstof

  Voor onze kinderen is het heel belangrijk om eigen keuzes te leren maken en de bijhorende gevolgen en verantwoordelijkheden op te nemen. In onze school werken wij met projecten. Zo’n project begint met een heleboel losse ideeën van de kinderen. Na overleg en stemming kiezen de kinderen voor een gemeenschappelijk project. Dat project moet...

Project
Het Wij-gevoel

Het Wij-gevoel

  In onze school kan elk kind zichzelf zijn, met al zijn of haar mogelijkheden. Zo leren onze kinderen elkaar te waarderen en met elkaar om te gaan. We stimuleren hen om hun leren en leven in de leefgroep zelf in handen te nemen. In onze school werken we met drie leefgroepen waarin telkens drie...

Project
Veiligheid en Geborgenheid

Veiligheid en Geborgenheid

  Wij vinden het belangrijk dat onze kinderen zich thuis voelen in onze school. In onze klassen zorgen we voor een huiselijke sfeer: knusse zithoeken voor een kringgesprek of overleg, werkhoeken voor experimenten en knutselwerken, een computer- en leeshoek, bonte kleuren, zachte pantoffels, kussens, een plant of een echt diertje… Welkom in ons huis met...